måndag 29 juni 2015

Tillbaka från semestern

Så jag är tillbaka från den längsta semestern jag någonsin haft. 1997 var jag ledig i två veckor och nu blev det två veckor och 4 dagar utan jobb -kollade rutinmässigt mailen några gånger trots att jag lovat mig själv att inte göra det, men det sitter i ryggraden. 
Tankar att det börjar bli dags att lägga företaget på is (eller begrava) har puttrat ganska länge i skallen, men började stormkoka för några månader sedan. Fru, tre barn, hus, eget företag och vad jag tänkte "färdigpluggad" Ska jag byta jobb efter halva yrkeslivet? Vad ska jag syssla med? -för syssla måste man- pengarna ska ju in.
Efter sömnlösa nätter, grubbleriet och ältande med kvinnan i mitt liv har jag landat i att bli sjuksköterska -kalla det kovändning eller yrkesmässigt lappkast eller vad du vill -det här är iallafall mina tankar under processen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar