fredag 17 mars 2017

På banan igen

Även om det just nu verkar vara den värsta perioden under hela utbildningen, så känns det som att jag är på banan igen. Det höga tempot har gjort att jag konstant haft en klump i magen av att ligga efter. Nu i termin tre börjar det infinna sig ett lugn och det känns som att alla lösa trådar börjar knytas ihop och jag får en större säkerhet i vad jag egentligen håller på med. 
Som tur är tycker jag att det är fantastiskt roligt, så när jag inte pluggar- så pluggar jag ändå. Jag letar aktivt efter relaterande ämnen och gräver djupare i frågor där jag inte förstår och det börjar märkas. 
Tentorna känns fortfarande sjukt svåra, jag lyckas inte få ur mig allt de vill ha på frågor. Kort och koncis är något jag personligen gillar, men inte examinatorerna. 
Läkemedelsberäkning och metodteori är mina starka sidor och där är det ju så att det finns ett svar som är rätt och det behövs inget svammel runt omkring, vilket jag tycker är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar