fredag 16 september 2016

HLR

Vi hade Hjärt-Lungräddningsutbildning på Södertälje sjukhus i går. 
Till en början dök ingen upp och en lätt uppgiven stämning spred sig hos klassen. Har man åkt 15 mil i onödan? Vissa ännu längre. Men det hade blivit ett missförstånd och en knapp timme försenat körde vi igång.
Jag har haft det 4-5 gånger tidigare, men det var några år sedan. Jag tänkte att det kan vara bra med en liten repetition, men det visade sig att saker hade förändrats.
Nu betonades hjärtstartaren, vilket jag aldrig tror att jag har sett någon tidigare och när jag gick utbildningen tidigare har jag för mig att man var noga med att känna efter puls innan man drog igång med hjärtkompressioner- det gör man inte nu- bara att köra på helt enkelt.
Övningsdockorna hade även de förändrats, men är fortfarande sjuuukt obehagliga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar